Syndrom vyhoření a jak s ním zatočit pobytem ve tmě

Léčba tmou
Léčba tmou
Syndrom vyhoření a jak s ním zatočit pobytem ve tmě
/

Dnes vám řekneme, co je to syndrom vyhoření a jak s ním můžete zatočit díky pobytu ve tmě. 

Ahoj, já jsem Tomáš.

Ahoj, já jsem Lenča.

Jsme manželé, kteří provozují pobyty ve tmě u Kutné Hory už od roku 2013.

Syndrom vyhoření je stále častějším jevem u mnoha lidí. V dnešním uspěchaném světě.

Mnoho lidí trpí vyčerpáním, pocitem beznaděje, ztrácí tzv. tah na branku a nemají energii na každodenní povinnosti a úkoly.

Syndrom vyhoření se může objevit v jakékoliv oblasti vašeho života.

Ale nejčastěji ho lidé pociťují v práci anebo v rodinných či partnerských vztazích.

Nyní vám představíme osm nejčastějších příčin způsobující syndrom vyhoření.

Za prvé, nadměrná zátěž.

Kdy si na sebe nakládáte stále větší a větší nároky.

Za druhé nedostatek podpory.

Když nemáte, s kým byste sdíleli svoje starosti.

Za třetí nedostatek pracovního uplatnění.

Kdy máte na víc, ale dostáváte jen snadné úkoly.

Za čtvrté ztráta rovnováhy mezi pracovním a osobním životem.

Když pracujete příliš a nemáte čas na své blízké.

Za páté, perfekcionismus.

Kdy musí být ve vašem životě všechno tak dokonalé, že potom už ztrácíte sílu a chuť na to ostatní.

Za šesté nedostatek sebevědomí.

Kdy přeceňuje nebo podceňujete své limity a schopnosti.

Za sedmé přehnaná míra zodpovědnosti.

Děláte práci. Za druhé, ať už v zaměstnání nebo doma.

Za osmé konflikty na pracovišti nebo v rodině.

Když se těšíte do práce nebo domů a jen co berete za kliku, už cítíte v hrudi.

Pobyt ve tmě vám pomůže vidět všechny tyto příčiny. Protože si uděláte čas sami na sebe a uvidíte svůj život jinou optikou. Kdysi jakoby od svých každodenních povinností odpočinete.

Pobyt ve tmě je terapeutická metoda, kdy se člověk sám na několik dní zavře v chatce bez oken.

Kde nemůže nic vidět, protože tam je fakt tma.

Tento způsob může pomoci lidem překonat stres a úzkost a zlepšit celkovou pohodu.

Při pobytu ve tmě se uvolňují hormony, které pomáhají snížit hladinu stresu. Jedním z nich je hormon melatonin, který se v těle uvolňuje, když je kolem vás naprostá tma. Melatonin pomáhá zklidnit mysl a vylepšit spánek.

Díky tomu, že ve tmě není nic vidět, se snižuje aktivita mozku, což pomáhá snížit stres a úzkost.

Kdybyste k nám na pobyt ve tmě nakonec nepřijeli, tak si prosím aspoň vylepšete ložnici tak, že si zatáhnete okna, vypnete si mobil a nenecháte v ložnici nic svítit. Dokonce i dioda na vypnuté televizi vám víc ruší spánek, než když je úplná tma.

Prožívání stresu, frustrace nebo deprese se vaše tělo dostává do permanentního napětí, které stojí úsilí, které si třeba ani neuvědomujete a blokujete průtok energie tělem.

Pobyt ve tmě tak pomáhá praktikujícím zlepšit vnímání svého těla a pocitů. Tento způsob může pomoci uvolnit blokády, které brání přirozenému průtoku energie v těle a tím zlepšit celkovou pohodu. Pro zklidnění stresu a v boji se syndromem vyhoření. Lidé velmi často volí jako metodu štamprli na uvolnění a nebo sklenku červeného na usnutí.

Nebo se večer cpou zmrzlinou a čokoládou či vyrazí s kreditkou na nákupy.

Když se ale budeme bavit o předcházení problémů a jejich řešení, tak samozřejmě zabírají i jiné metody, jako je konzultace s psychologem či meditace.

Avšak pobyt ve tmě je unikátní metoda, která může pomoci sama o sobě, kdy si jakoby každý praktikující může pomoct sám bez nutnosti pomoci druhé osobě.

A zde je pět základních doporučení pro předcházení syndromu vyhoření dostatek spánku:

Lehká strava.

Cvičení a strečink.

Odpočinek.

Sdílení svých pocitů s přáteli a rodinou.

A všechny tyto činnosti můžete právě praktikovat při pobytu ve tmě.

Po pobytu ve tmě nám často praktikující říkají, že se jim zlepšil spánek. Kdysi dostali spánkový dluh a doma se jim už netvoří.

A to hlavně díky srovnání spánkového cirkadiánní rytmy.

Při pobytu ve tmě doporučujeme lehkou vegetariánskou stravu s velkým podílem syrové zeleniny a zeleninových polévek.

Díky tomu si právě vaše trávicí soustava odpočine od těžkého jídla a ušetřenou energii může věnovat sebepoznání.

Cvičení jógy či protahování těla pomáhá rozproudit energii a protáhnout svaly.

Ale pozor, nemusíte být žádní indičtí jogíni, stačí opravdu pár cviků, třeba pozdrav slunci.

Skutečný odpočinek kolikrát zažijí praktikující až při pobytu ve tmě a zjistí, že vlastně předtím nikdy odpočívali.

Že i ve volném čase museli pořád něco dělat, kdežto pobyt ve tmě.

To je teprve skutečný odpočinek.

Při pobytu ve tmě můžete sdílet vaše pocity s námi. Třeba prožíváte nějaké emoce a nevíte si s nimi rady.

Klidně nám všechno povězte, jako bychom byli vaši nejlepší přátelé.

Umíme mlčet jako hrob? Po pobytu ve tmě doporučujeme vaše pocity a potřeby komunikovat jak v rodině, tak na pracovišti.

Pevně věříme, že když budete víc poslouchat svoje tělo a předcházet syndromu vyhoření.

Ať už pobytem ve tmě u nás anebo u vás doma.

Budete mít mnohem šťastnější a spokojenější život.

Děkujeme, že jste nás poslouchali až sem a jestli vám to dávalo smysl, dejte nám prosím palec nahoru a klikněte na odběr a na zvoneček, abyste dostali upozornění na další.

Držíme vám moc a moc palce.

Ať vám to metla na syndrom vyhoření dobře mete.

A to je pro dnešek vše, přátelé. 

Děkujeme, mějte se rádi a třeba 

na viděnou ve tmě.

Napsat komentář

Rezervace

Použitím těchto stránek souhlasíte s používáním cookies. více informací

Nastavení cookies na této stránce je nastavené na "povolit cookies" pro zachování uživatelské použitelnosti. Používáním těchto stránek souhlasíte s použitím cookies, pro schování hlášky o cookies, klikněte na tlačítko "Rozumím".

Zavřít