Syndrom vyhoření a jak s ním zatočit pobytem ve tmě

Léčba tmou
Léčba tmou
Syndrom vyhoření a jak s ním zatočit pobytem ve tmě
/

Dnes vám řekneme, co je to syndrom vyhoření a jak s ním můžete zatočit díky pobytu ve tmě. 

Ahoj, já jsem Tomáš.

Ahoj, já jsem Lenča.

Jsme manželé, kteří provozují pobyty ve tmě u Kutné Hory už od roku 2013.

Syndrom vyhoření je stále častějším jevem u mnoha lidí. V dnešním uspěchaném světě.

Mnoho lidí trpí vyčerpáním, pocitem beznaděje, ztrácí tzv. tah na branku a nemají energii na každodenní povinnosti a úkoly.

Syndrom vyhoření se může objevit v jakékoliv oblasti vašeho života.

Ale nejčastěji ho lidé pociťují v práci anebo v rodinných či partnerských vztazích.

Nyní vám představíme osm nejčastějších příčin způsobující syndrom vyhoření.

Za prvé, nadměrná zátěž.

Kdy si na sebe nakládáte stále větší a větší nároky.

Za druhé nedostatek podpory.

Když nemáte, s kým byste sdíleli svoje starosti.

Za třetí nedostatek pracovního uplatnění.

Kdy máte na víc, ale dostáváte jen snadné úkoly.

Za čtvrté ztráta rovnováhy mezi pracovním a osobním životem.

Když pracujete příliš a nemáte čas na své blízké.

Za páté, perfekcionismus.

Kdy musí být ve vašem životě všechno tak dokonalé, že potom už ztrácíte sílu a chuť na to ostatní.

Za šesté nedostatek sebevědomí.

Kdy přeceňuje nebo podceňujete své limity a schopnosti.

Za sedmé přehnaná míra zodpovědnosti.

Děláte práci. Za druhé, ať už v zaměstnání nebo doma.

Za osmé konflikty na pracovišti nebo v rodině.

Když se těšíte do práce nebo domů a jen co berete za kliku, už cítíte v hrudi.

Pobyt ve tmě vám pomůže vidět všechny tyto příčiny. Protože si uděláte čas sami na sebe a uvidíte svůj život jinou optikou. Kdysi jakoby od svých každodenních povinností odpočinete.

Pobyt ve tmě je terapeutická metoda, kdy se člověk sám na několik dní zavře v chatce bez oken.

Kde nemůže nic vidět, protože tam je fakt tma.

Tento způsob může pomoci lidem překonat stres a úzkost a zlepšit celkovou pohodu.

Při pobytu ve tmě se uvolňují hormony, které pomáhají snížit hladinu stresu. Jedním z nich je hormon melatonin, který se v těle uvolňuje, když je kolem vás naprostá tma. Melatonin pomáhá zklidnit mysl a vylepšit spánek.

Díky tomu, že ve tmě není nic vidět, se snižuje aktivita mozku, což pomáhá snížit stres a úzkost.

Kdybyste k nám na pobyt ve tmě nakonec nepřijeli, tak si prosím aspoň vylepšete ložnici tak, že si zatáhnete okna, vypnete si mobil a nenecháte v ložnici nic svítit. Dokonce i dioda na vypnuté televizi vám víc ruší spánek, než když je úplná tma.

Prožívání stresu, frustrace nebo deprese se vaše tělo dostává do permanentního napětí, které stojí úsilí, které si třeba ani neuvědomujete a blokujete průtok energie tělem.

Pobyt ve tmě tak pomáhá praktikujícím zlepšit vnímání svého těla a pocitů. Tento způsob může pomoci uvolnit blokády, které brání přirozenému průtoku energie v těle a tím zlepšit celkovou pohodu. Pro zklidnění stresu a v boji se syndromem vyhoření. Lidé velmi často volí jako metodu štamprli na uvolnění a nebo sklenku červeného na usnutí.

Nebo se večer cpou zmrzlinou a čokoládou či vyrazí s kreditkou na nákupy.

Když se ale budeme bavit o předcházení problémů a jejich řešení, tak samozřejmě zabírají i jiné metody, jako je konzultace s psychologem či meditace.

Avšak pobyt ve tmě je unikátní metoda, která může pomoci sama o sobě, kdy si jakoby každý praktikující může pomoct sám bez nutnosti pomoci druhé osobě.

A zde je pět základních doporučení pro předcházení syndromu vyhoření dostatek spánku:

Lehká strava.

Cvičení a strečink.

Odpočinek.

Sdílení svých pocitů s přáteli a rodinou.

A všechny tyto činnosti můžete právě praktikovat při pobytu ve tmě.

Po pobytu ve tmě nám často praktikující říkají, že se jim zlepšil spánek. Kdysi dostali spánkový dluh a doma se jim už netvoří.

A to hlavně díky srovnání spánkového cirkadiánní rytmy.

Při pobytu ve tmě doporučujeme lehkou vegetariánskou stravu s velkým podílem syrové zeleniny a zeleninových polévek.

Díky tomu si právě vaše trávicí soustava odpočine od těžkého jídla a ušetřenou energii může věnovat sebepoznání.

Cvičení jógy či protahování těla pomáhá rozproudit energii a protáhnout svaly.

Ale pozor, nemusíte být žádní indičtí jogíni, stačí opravdu pár cviků, třeba pozdrav slunci.

Skutečný odpočinek kolikrát zažijí praktikující až při pobytu ve tmě a zjistí, že vlastně předtím nikdy odpočívali.

Že i ve volném čase museli pořád něco dělat, kdežto pobyt ve tmě.

To je teprve skutečný odpočinek.

Při pobytu ve tmě můžete sdílet vaše pocity s námi. Třeba prožíváte nějaké emoce a nevíte si s nimi rady.

Klidně nám všechno povězte, jako bychom byli vaši nejlepší přátelé.

Umíme mlčet jako hrob? Po pobytu ve tmě doporučujeme vaše pocity a potřeby komunikovat jak v rodině, tak na pracovišti.

Pevně věříme, že když budete víc poslouchat svoje tělo a předcházet syndromu vyhoření.

Ať už pobytem ve tmě u nás anebo u vás doma.

Budete mít mnohem šťastnější a spokojenější život.

Děkujeme, že jste nás poslouchali až sem a jestli vám to dávalo smysl, dejte nám prosím palec nahoru a klikněte na odběr a na zvoneček, abyste dostali upozornění na další.

Držíme vám moc a moc palce.

Ať vám to metla na syndrom vyhoření dobře mete.

A to je pro dnešek vše, přátelé. 

Děkujeme, mějte se rádi a třeba 

na viděnou ve tmě.

Co je to pobyt ve tmě

Léčba tmou
Léčba tmou
Co je to pobyt ve tmě
/

Dneska vám povíme, co je to ten pobyt ve tmě a proč by pobyt ve tmě mohl pomoci zrovna vám.

Ahoj, jsem Tomáš.

Ahoj, já jsem Lenča.

Jsme manželé, kteří provozují pobyty ve tmě u Kutné Hory už od roku 2013.

Co je to tedy ten pobyt ve tmě?

Přijedete k nám na vesnici do sadu, kde máme dřevěné chatky, ve kterých se zavřete. V chatce nejsou žádná okna, to znamená, že je tam tma a my vám tam vlastně každý den nosíme jídlo, abyste nám tam neumřeli hlady.

Pobyt ve tmě je teda taková skutečná dovolená, kdy máte čas jenom sami na sebe.

Myslíte si, že si ve svém životě děláte dostatek času sami na sebe?

Ráno vstávat, vyvenčit psa, připravit snídani, odvést děti do školy, do školky a pak si to mazat rovnou do práce.

A v práci mít čas pro sebe, o tom určitě nemůže být ani řeč.

Po práci vyzvednout děti honem na kroužky, mezitím nakoupit, znova vyvenčit psa a když máte splněno a doma všechno utichne.

Tak co uděláte? Pustíte si film? Anebo si otevřete lahvinku a přečtete si knihu.

No to teda nevím, o kom Tomáš mluví, ale já když všechno utichne, jdu ještě připravit batůžky na druhej den svačiny, upéct koláč, poklidit a možná tak kolem dvanáctý si konečně lehnout.

Tak a právě potom zjišťujete, že celý váš život je jedno velké kolečko, kdy vám jakoby ujíždí vlak nebo vám život protéká mezi prsty a pak si chcete odpočinout. Jednou, dvakrát ročně jedete na dovolenou, ale zeptejte se sami sebe Opravdu odpočíváte? Kolik zvládnete výletů, Kolik zvládnete sportovních aktivit? Co všechno chcete vidět?

Kde všude se chcete nafotit a co všechno chcete ochutnat, když už to stálo takový prachy.

A po návratu z dovolené.

Vyprat hromady prádla a potřebujete minimálně tři dny, abyste se dali do kupy, než půjdete znova do práce.

Jakmile totiž nemáte čas na sebe, nemáte čas si v klidu všechno rozmyslet. Nevíte vlastně, co byste chtěli nebo co máte rádi? Nemáte možnost vidět svůj život z větší perspektivy. Dnes totiž žijeme strašně rychle. Naše mozky, naše těla nestíhají prožít kvanta situací.

Spousta lidí žije ve stresu.

V napětí, ve shonu a odnáší to vaše tělo, do kterého se ukládají všechny plně prožité emoce. Určitě jste zažili nějakou nepříjemnou situaci. Někdo na vás křičel a nebo jste někomu ublížili a bylo vám to líto. Pak vzápětí přicházejí další úkoly, další povinnosti a vy se nemůžete té situaci a těm vašim emocím plně v tu chvíli věnovat. A všechny tyhlety prožité emoce se ukládají do těla a potom ovládají celý váš další život.

Bolesti kloubů, břicha, hlavy jsou u spousty lidí na denním pořádku a prášky proti bolestem se pak prodávají jak na běžícím pásu.

I když si kolikrát slibujete, že jim co dopřejete, nebo až uděláte důležitý úkol, takže si uděláte čas a že si odpočinete. Ale ruku na srdce, opravdu to uděláte?

No a proto slouží pobyt ve tmě.

Aby jste si od svého každodenního života, od svých každodenních povinností dali trochu voraz. Zavřeli se u nás v sadu do dřevěné chatky bez oken a v klidu si rozmysleli všechno, co si běžně nestíháte rozmyslet, když jste v tom dennodenním kolečku. Někteří praktikující popisují pobyt ve tmě jako restart mobilního telefonu. Znáte to, když telefon už máte nějakou dobu, tak ony ty aplikace na pozadí mu zahltí paměť a tu je potřeba jednou za čas vyčistit. A k tomu slouží pobyt ve tmě. Když restartujte sami sebe. Tělo má totiž tendenci si tu nashromážděné energii v sobě samo harmonizovat. Ale k tomu, aby to mohlo dělat, tak potřebuje klid. Potřebuje prostor a potřebuje, abyste se mu plně věnovali. A na to je právě dobrý pobyt ve tmě, protože tam jste sami a máte čas jenom pro sebe a tělo může dělat, co potřebuje.

Jestli si ale myslíte, že pobyt ve tmě je jenom pouze pro ty tzv. duchovní lidi a že to je nějaká ezoterika a není to nic praktického, tak to není pravda.

Při pobytu ve tmě si praktikující hlavně dostávají svůj spánkový dluh, který prakticky každý člověk má. Tím, že vlastně vstáváte na budík, tak tělo by ještě radši chvilinku spalo. Ale ten budík vás budí dřív a tento spánkový dluh se neustále akumuluje a díky pobytu ve tmě máte možnost tento spánkový dluh dospat. Také se při pobytu ve tmě uvolňuje spánkový hormon melatonin, který pomáhá regenerovat tělo i mysl. Tma pomáhá každému praktikujícím držet pozornost v těle a nemyslet na to, jestli ten projekt, který jste dělali v práci, měl úspěch. Jestli náhodou děti dojely k babičce a dědovi a mají co jíst. Máte čas jenom na sebe, Nemáte u sebe mobilní telefon nebo ho máte třeba vypnutý a nemyslíte na ty věci kolem, takže vás vůbec nic neruší a vy se můžete věnovat sami sobě.

Určitě je potřeba si udělat čas sami na sebe, přehodnotit svůj život. Jestli ho máte takové, jak jste si představovali, jestli děláte práci, která vás baví, nebo jestli děláte koníčky, který jste chtěli dělat, když jste byli malí. A v tom veškerém shonu ve vašem životě jste na to prostě zapomněli.

Anebo třeba nevíte, jak dál, Stojíte před nějakým těžkým životním rozhodnutím, přemýšlíte, jestli změníte práci nebo jestli se budete chtít přestěhovat. Už jste si napsali pro a proti, které vám radil váš osobní kouč, ale pořád ještě nevíte? Tak můžete přijet k nám na pobyt ve tmě a máte možnost si všechno v klidu promyslet. Kolikrát se stává, že lidé prožijí celý život a vlastně neví, co mají rádi nebo co je baví. Prostě dělají věci, protože jsou potřeba. A úplně zapomenou na to, jací vlastně jsou. Jakoby se od sebe odpojí.

Třeba vrháte vaším talentem, na které jste zapomněli už dávno nebo na něj nemáte čas.

A pobyt ve tmě vám právě pomáhá obnovit to spojení kdo jste, co chcete a máte možnost najít sebe sama. A pozor, pobyt ve tmě není úplně o věku. Je sice pravda, že k nám nejčastěji jezdí lidé mezi třiceti a padesáti lety, ale udělat si čas na sebe je důležité i pro lidi nad šedesát anebo v šestnácti letech.

A proč byste si vlastně nemohli udělat pobyt ve tmě doma, zatemnit si okna a pobýt pár hodin nebo dní sami?

No mohli, ale ty povinnosti. Ty vás tam obvykle doženou. A ruku na srdce, dokážete mít 3 dny vypnutý telefon a prakticky ignorovat, co se kolem vás děje, abyste měli čas jenom pro sebe? Je to podobné jako s restaurací. Každý si samozřejmě může uvařit doma, ale zajít si do restaurace a nechat si to jídlo uvařit je úplně něco jiného, než si vařit doma. Budete li mít ohledně pobytu ve tmě nějaké otázky.

Nebo potřebujete něco více vysvětlit.

Napište nám do komentářů dole a my se pokusíme vám odpovědět, případně natočíme další videa. Jestli se nám podařilo osvětlit, co je to ten pobyt ve tmě, dejte nám palec nahoru. A abyste dostali upozornění na další videa, klikněte na odběr a na zvoneček.

A to je pro dnešek vše, přátelé.

Děkujeme, mějte se rádi a třeba na viděnou ve tmě.

Rezervace

Použitím těchto stránek souhlasíte s používáním cookies. více informací

Nastavení cookies na této stránce je nastavené na "povolit cookies" pro zachování uživatelské použitelnosti. Používáním těchto stránek souhlasíte s použitím cookies, pro schování hlášky o cookies, klikněte na tlačítko "Rozumím".

Zavřít